Start din dag sundt

Lige meget hvor du befinder dig, om du så er ude og rejse, så er det vigtigste måltid stadigvæk morgenmaden. Mange glemmer i dag at få spist morgenmad, og de forstår måske ikke helt vigtigheden i at få noget ned i maven fra morgenstunden.

A og B mennesker

Nogle mennesker, er det man kalder ”B-mennesker” hvilket vil sige, at de ikke kan lide at stå tidligt op. Hvorimod ”A-mennesker” intet problem har med at stå tidligt op. Dem der ikke spiser morgenmad, er ofte B-mennesker, netop fordi de ikke lige har overskud, til at stå og bikse det helt store op om morgenen. Her har A-menneskerne en fordel i at de allerede har den energi der skal til for at lave en dejlig sund morgenmad.

Problemet er at, fordi de ikke får morgenmad, har de heller ikke energi til hele dagen. Det er helt skidt hvis de først spiser omkring kl 12.00.

Fordelene ved morgenmad

Der er mange fordele ved morgenmad. For det første så får man mere energi, fordi du får ”brændstof” på motoren. Dette vil også gøre, at resten af formiddagen er til at holde ud, og man er ikke ved at falde i søvn, om man så er i skole eller på job.

Derudover er morgenmad, med til at styrer kroppen forbrænding, og sørger for at alle de dårlige affaldsstoffer, forlader kroppen når de skal. Generelt forbedrer det egentlig bare din tilværelse i hverdagen, især hvis det er den sunde morgenmad du får spist. Den sunde morgenmad, kan man også finde på diverse hoteller, hvis man er rejst syd på. Det handler om at bruge sin sunde fornuft.

Den sunde morgenmad

Hvis du ligesom jeg, er i kategorien ”B-menneske” Så har jeg her nogle små råd til, hvordan du laver let og sund morgenmad, som indeholder alt det nødvendige for at starte din dag godt ud.

Hvis man har en blender, er det egentlig ret let at lave sund morgenmad. Personlig får jeg en smoothie hver morgen, som indeholder alle de vitaminer og nødvendige energi stoffer som jeg skal bruge for at starte min dag godt ud. Nogle opskrifter på smoothie, kræver at de skal blendes lidt ekstra kraftigt. Men eftersom, det ikke er alle blendere der kan håndtere det, kan man læse en blender test, for at finde frem til den der passer til ens behov.

Det er ikke fordi det tager lang tid at lave sund morgenmad, du skal måske bruge lidt forberedelsestid om aftenen, så du bare kan blende den med det samme når du står op. Dog er det ikke nødvendigt at gøre om morgenen, man kan sagtens blende den om aftenen og så bare sætte smoothien i køleskabet, så den er klar til når du står op.

Smoothie er blot en personlig præference, man kan også gøre det mere simpelt med en portion havregryn om morgenen. Der iøvrigt indeholder en masse fibre og god energi. Det man skal gøre er, at få sig selv i gang med at spise morgenmad, så vil man også mærke den positive effekt af det.