andre

Få din drøm om mere vækst i firmaet til at gå i opfyldelse

h3322

Hvis du ejer din egen virksomhed, har du helt sikkert også en drøm om, at den vækster så meget som muligt. Derfor er det også vigtigt, at du har den rette digitale markedsføring. Markedsføringen skal hjælpe dig med at nå din målgruppe, så de ved at din virksomhed eksisterer, og hvilke produkter/ydelser den kan tilbyde.

Én måde at bedrive digital markedsføring på, er ved hjælp af email marketing. Her har du mulighed for at nå dine nuværende, eller potentielle, kunder med et nyhedsbrev. I nyhedsbrevet har du selv mulighed for at kontrollere, hvilken information om din virksomhed, du gerne vil dele med kunderne. Det kan blandt andet være et godt tilbud, en rabatkode eller noget helt tredje. På den måde motiverer du dine kunder til at købe hos dig.

Personlig kommunikation med målgruppen

Fordelen ved email marketing er helt klart, at disciplinen giver dig mulighed for at kommunikere personligt med din målgruppe. Det er nemlig dig selv, der styrer hvilket indhold, der bliver sendt ud. Her er det selvfølgelig nødvendigt, at indholdet passer til den målgruppe, som du gerne vil motivere til at købe.

Ligesådan er det også muligt at trække rigtig meget data ud, når du bruger et nyhedsbrev som markedsføring. Du kan nemlig følge hele kunderejsen, når en kunde køber dine produkter eller ydelser gennem et nyhedsbrev. På den måde kan du også finde ud af, om der er nogle elementer i salgsprocessen, som du bør forbedre.

Et nyhedsbrev skal være til den rette målgruppe

Da nyhedsbreve er så personlige og direkte, at det også vigtigt, at de bliver sendt ud til den rette målgruppe. Du må ikke selv bare sende dit nyhedsbrev ud. Tværtimod skal dine kunder, eller potentielle kunder, selv tilmelde sig nyhedsbrevet.

Derfor skal du også huske at inddrage GDPR, når du gerne vil sende et nyhedsbrev ud. Hvis du fejler i forhold til GDPR, kan du både risikere en stor bøde eller en decideret shitstorm i medierne. Som virksomhedsejer ønsker du naturligvis ingen af delene. Derfor bør du altid sikre dig, at du anvender lovlige metoder, når du gerne vil rekruttere følgere.

Sørg for, at dit nyhedsbrev fremstår autentisk

Som nævnt er et nyhedsbrev både direkte og personlig kommunikation med din målgruppe. Derfor er det også vigtigt, at nyhedsbrevet holder din Tone-of-Voice. Hvilken Tone-of-Voice du bør bruge, kommer helt an på virksomhedens profil.

Ligesom du heller ikke valgte noget tilfældigt logo til virksomheden, kan du heller ikke vælge en tilfældig Tone-of-Voice.

Valget afhænger både af hvordan du som virksomhed gerne selv vil kommunikere. Men det afhænger også af din målgrupper og dine produkter eller ydelser.

Hvis du eksempelvis sælger et mere alvorligt produkt såsom medicin, er du ofte nødt til at have en Tone-of-voice, der er ret alvorlig. Ellers risikerer du simpelthen at miste kunder, fordi du fremstår useriøs.

Hvis du derimod sælger et mindre alvorligt produkt såsom tøj, vil den alvorlige tone blive for seriøs. Derfor er autentisk kommunikation altid en balance.

Kommentarer lukket til Få din drøm om mere vækst i firmaet til at gå i opfyldelse